פאנל הקאות – איילה נאור, מאלפת כלבים וחתולים עונה:

עם הזמן, כלבים רבים לומדים לקשר בין הנסיעה במכונית לבין התחושה הפיזית הלא נעימה, ונלחצים עוד לפני שהם מגיעים לרכב. הלחץ רק מגביר את תחושת הבחילה, ומחריף את הבעיה.

הטיפול בבעיה יכול להימשך מספר שבועות עד חודשים. הוא כולל שיתוף פעולה בין הגורמים המטפלים בכלב כשכל אחד תורם את המומחיות שלו.

  • טיפול בתחושה הפיזית – הוטרינר המטפל  יכול לרשום טיפול נגד בחילה, אשר יצמצם את התחושה הלא נעימה שנגרמת מתנועת הרכב.  את הטיפול התרופתי יש לתת זמן מה לפני תחילת הנסיעה. ע”י כך נפסיק את ההתניה השלילית של הכלב ביחס לנסיעה ולרכב.
  • הפחתת הלחץ מהרכב – יצירת התנייה חיובית לכלי הרכב ללא נסיעה, תסייע לצמצם את הבחילה של הכלב בזמן הנסיעה.  כדאי להתחיל להאכיל את הכלב סמוך לכלי הרכב, ובהדרגה להגיע למצב בו הוא מקבל את האוכל שלו בתוך האוטו, ואף נכנס פנימה בשמחה. בתחילה יש להשאיר את דלתות הרכב פתוחות כדי שהכלב יוכל לסגת ולצאת החוצה אם הוא לא מרגיש בנוח, אחרי תקופה מסויימת אפשר לסגור חלק מהדלתות, ובהדרגה להגיע למצב שאתם נמצאים עם הכלב באוטו וכל הדלתות סגורות. כשהכלב רגוע, זה השלב בו אפשר  להתניע את הרכב, ולכבות אותו מייד אח”כ. נמשיך בשלב הזה  עד שמגיעים למצב בו הכלב נשאר רגוע גם כשהרכב מונע. חשוב בשלבים אלו לא להסיע את הכלב אם אפשר להמנע מכך, כדי לא לשחזר אצלו את האסוציאציה הלא נעימה שקשורה ברכב ובנסיעה. אפשר ורצוי להרגיל את הכלב לשבת במקום קבוע ברכב, כדי שהוא לא יפריע לכם בזמן הנהיגה. כמו כן, כדאי להרגיל אותו לחגורת בטיחות לכלבים, המחוברת לרתמה.
  • הרגלה הדרגתית לנסיעה – כשהכלב מתחיל להרגיש בנוח ברכב ללא תנועה, אפשר להתחיל לנסוע. חשוב שהכלב לא יאכל כמה שעות לפני הנסיעה הראשונה, כדי לצמצם את תחושת הבחילה. בהתחלה נוסעים מטר או שניים בלבד, עוצרים ומאפשרים לכלב להרגע מחדש. בהדרגה אפשר להעלות את משך הנסיעה, כשחשוב להקפיד לעצור לפני שהכלב מתחיל להרגיש לא בנוח. סימנים לכך שכדאי להפסיק את הנסיעה הם יבבות, חוסר שקט, ריור מוגבר, ליקוק שפתיים וכו’.  אפשר לפתוח לכלב חלון (בצורה שלא תאפשר לו להוציא את הראש מהחלון – זה לא בטיחותי), ואף לוודא שיהיה מי שיסע לידו ויעזור להרגיע אותו  לפחות בפעמים הראשונות.

אם כבר הגעתם למצב של הקאה עצרו את הרכב, תנו לכלב להרגע, וחזרו על התהליך מההתחלה.

איילה נאור – פשוט מאלפת

אילוף ופתרון בעיות התנהגות בכלבים ובחתולים.
אתר: http://www.ayalanaor.com/

Print Friendly