facebook-icon

האם הכלב שלך שמן או רזה מדי?

כמו אצל בני אדם, אם הכלב שלכם אוכל יותר קלוריות מאשר הוא מוציא אנרגיה, האנרגיה העודפת נשמרת בגוף ומצטברת כשומן וזה מה שיגרום לו לכלב השמנת יתר – ההפרעה התזונתית מספר אחת בקרב כלבים.

משקל עודף מציב את הכלב בסיכון לבעיות בריאות הקשורות ללב ולכלי הדם, למערכת הנשימה ולשלד. הכרת הסימנים להשמנת יתר ונקיטת אמצעים להורדה במשקל זהו מהלך חשוב ביותר. אך חשוב עוד יותר, זה לדעת כיצד לשמור על משקל תקין ומצב גופני תקין של הכלב, ובכך למנוע מראש התפתחות בעיות הנובעות מהשמנת יתר.

שמירה על מצב גופני אידיאלי

צריך להרגיש את צלעות הכלב. אמור להיות מעט שומן על הצלעות, אבל אנחנו צריכים להיות מסוגלים לחוש בעצמות של הכלב. אם ניתן במבט  לראות את הצלעות, הכלב רזה מדי. אם במישוש לא מרגישים בהן בכלל – הכלב שמן מדי

כדי לאתר היכן נמצא כלבכם על הסקלה, מומלץ לעשות  לכלב שלוש בדיקות. התרשים שאנו מביאים כאן, יעזור לכם לאבחן האם הכלב שלכם סובל מעודף משקל.

בדיקת צלעות:

הניחו את האגודלים על עמוד השדרה של הכלב ופרסו את שתי הידיים לאורך הצלעות של הכלב. אתם אמורים לחוש באצבעותיכם את הצלעות. מישוש בפועל של הכלב חשוב מאוד, מאחר, שהפרווה עלולה להטעות בבדיקה חזותית בלבד.

בדיקת פרופיל: 

בדקו את הפרופיל של הכלב – חשוב שתהיו בגובה העיניים של הכלב. ודאו שהבטן צרה יותר מאחורי קשת הצלעות.  איזור המותניים של הכלב (האיזור מאחורי הצלעות, קרוב יותר לזנב) צריך להיות קטן בקוטרו מאשר החזה. אם הוא לא – הכלב שלך שמן

בדיקה מלמעלה:

הביטו על הכלב מלמעלה, שימו לב אם אתם רואים מותניים שנעשות צרות אחרי הצלעות. הגוף של מרבית גזעי הכלבים במשקל תקין, אמור להראות קצת כמו שעון חול.  אם קו המותניים ישר והאזור בין הרגליים הקדמיות לרגליים האחוריות רחב – הכלב שלך שמן!!

לאחר שתקבעו אם הכלב שלכם במשקל תקין, רזה או בעודף משקל, תוכלו לבצע שינויים בתזונה כדי להביאו למשקל תקין.

עשו זאת בהתייעצות עם הוטרינר, והחליטו יחד על שינוי בהרגלי התזונה המותאמת לאורח חיים ויכולתכם לעמוד בשינוי המוצע.

האם הכלב שמן מדי?

בברכת, משקל תקין ובריאות טובה,

צוות אתר חיי כלב.

Print Friendly